برخی از نمایندگان مجلس افغانستان اعلام کردند که امضای پیمان امنیتی این کشور با آمریکا موجب تشدید جنگ و افزایش ناامنی در افغانستان شده است.

مجلس افغانستان: واشنگتن خواستار پایان جنگ و تامین امنیت در افغانستان نیستبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از نمایندگان مجلس افغانستان اعلام کردند که امضای پیمان امنیتی این کشور با آمریکا موجب تشدید جنگ و افزایش ناامنی در افغانستان شده است.

تعدادی از نمایندگان مجلس افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در کابل اعلام کردند، پس از امضای پیمان امنیتی  واشنگتن - کابل، ناامنی ها، حملات مخالفان و  کشتار مردم روز به روز در افغانستان افزایش یافته است.

جنرال  «جوزف ووتل» روز گذشته در دیدار با مقامات افغان در کابل گفته بود، آمریکا به  حملات  نظامی خود علیه  طالبان همچنان ادامه  می دهد.

نماینده هرات در پارلمان افغانستان، کشورهای غربی از جمله آمریکا را به ناتوانی در تامین امنیت و بی ثباتی در افغانستان متهم کرد و گفت: واشنگتن خواهان پایان جنگ و تامین امنیت و صلح و ثبات در این کشور نیست زیرا حضور هفده ساله آمریکا در افغانستان  هیچ دستاوردی نداشته است.

سیمین‌ بارکزی تجدید نظر در پیمان امنیتی با واشنگتن را خواستار شد و افزود: دامنه ناامنی در افغانستان هر روز گسترش می یابد.

بسیاری از نمایندگان افغان، احزاب سیاسی و مردم افغانستان خواستار بازنگری پیمان امنیتی کابل-واشنگتن هستند زیرا به گفته آنها آمریکا به تعهداتش در قبال این کشور عمل نکرده است.

پیمان امنیتی بین کابل-واشنگتن سال 2014 میلادی پس از روی کار آمدن دولت اشرف غنی به امضا رسید که پس از آن  آتش جنگ در افغانستان تشدید شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.